Otursfågel

Denna otursfågel till hund. Min Wilma numera ca 10,5 år gammal och skör.
Mars 2018 bröt hon två tår på framtassen och nu veckan innan jul skadade hon 2 tår på baktassen 30 min innan vi skulle vara på plats för kloklipp. PANIK! 
Ringde och fick en tid på djursjukhuset.
 

Undersökning av tassen och resten av kroppen gjordes. 
Wilma reagerade när de kände på hennes mage vilket skapade lite oro.
Vi väntade på röntgen och fick komma in ganska omgående, både tass och mage röntgades.
 

De bad oss vänta kvar i rummet och där satt vi i evigheter. 
Jag tyckte det var så jobbigt eftersom det var i detta rum vi lät Valentina somna in för ett antal år sedan. Men till slut gav de ok att flytta oss tillbaka till det rummet vi var i först vilket kändes som en lättnad.
 
 
Wilma genomsöktes igen om magen. 

Röntgen visade att tårna inte vara brutna mot min förvåning. De såg likadant ut förra året, därför var jag bombsäker på att de var brutna. Hurra för det! 
 
Böjsenorna är då numera av från sitt fäste eller sträckta och detta gör man ingenting åt fick jag till svar men om jag ville kunde jag få en bedömning av en ortoped på ett annat djursjukhus eftersom de inte hade någon på plats.
 
Ang magen så fanns det ett område som såg lite konstigt ut på röntgenbilderna. Wilma fick inget lugnande och flåsade en del under röntgen så bilderna blev lite suddiga vid vissa områden och därmed svårt att bedömma om allt är som de ska.
 
 
 
Vi bestämde oss för att lämna blodprov och klippa klorna innan vi kunde åka hem igen och vila.
 
 
 
 
Så vi fick vänta en stund till ... de e vi bra på .. vänta ...
 
 
Här ser ni de stackars 2 tårna som är skadade.
 
 
Dagen efter ringer veterinärkliniken tillbaka till oss om svaren på blodprovet.

Ett (ospecifikt , som de kallar de) levervärde som är högt och njurvärde som visar lindrig stegring av kreatinin. Jahopp?! Vad gör man då åt de då? Byta foder till ett som är mer skonsamt för njurarna och vidare utredning.
 
Vi har ett sterilit urinprov samt ultraljud inbokat i januari som vi hoppas inte visar något avvikande. Och sen har vi en tid till ortoped inbokat också för undersökning av tassen.

Håll tummarna för Wilma ❤
 
 
 

Kommentera här: