Hejdå maranerna

Jag vet inte hur detta har gått till. Men jag har 2 toma svenskar för tillfälligt. Eller nja, en höna med kycklingar bor tillfälligt i den ena boxen fram tills kycklingarna blivit ca 2 v och kan hänga med mamman lite bättre när dom sen släpps ihop med den stora gruppen igen.

Igår såldes mina koppar maraner. Jag har haft annons på blocket men bara fått skambud. Eftersom det inte varit någon panik med att göra av med hönsen så har de fått bo. Men igår hörde en kille av sig och det blev en snabb affär och flytt från Skåne till Blekinge. 

Min tanke är att dra ner på antalet djur ytterligare. Det har varit så opersonligt länge nu. Ju fler man har desto minde tid. Den tid man har går bara till att sköta om och så vill jag inte ha det. Jag vill ha tid för djuren också. 

Hur många höns har du?

Här finns nu 35 vuxna, ett gäng kycklingar och 5st hönor på mitt jobb som flyttar hem vintertid.

Kommentera här: