Ljuslyktor

Jag har konstaterat något som jag egentligen vetat om länge. Det finns inga ljuslyktor som faktiskt klarar av att stå utomhus i alla väder. Lykorna börjar rosta så fort en droppe landar känns det som. 
 
Nu när hösten är kommen vill jag kunna dekorera och tända ljus i trädgården, jag älskar lyktor men dom klarar ju inte av mer än en säsong utomhus. Har ni något tips på en rostfri och tålig ljuslykta?

Min trio jag har utomhus (den på bild är mellan lyktan) är rostig och glaset är sönder runt om hela lyktan. Så ikväll blev det en glasburk med ett gravlljus i , funkar lika bra men är inte lika snyggt. Tänkte ta alla ljusstumpar och smälta ner och göra ljus i denna burk sen. Roligt när man kan skapa eget tycker jag.
 
 

Granngården säljer detta set. Så mot affären imorgon och hoppas att lykorna håller tills våren-18.

 

Kommentera här: