Massor av tuppar

Vanligtvis får jag hjälp av min älskade pappa att avliva de djur som ska tas bort , just för att jag tycker att de stora djuren är tunga , man ska vara säker på att träffa med yxan & det är känslomässigt jobbigt. Men har man valt att ha höns & föda upp så måste man kunna slakta själv också. Det blir gärna alldeles för många tuppar när man kläcker & det kan hända att dina höns blir akut sjuka eller skadade när du är ensam hemma & då står du där & djuret får lida tills du finner hjälp med avlivning. 

Mina ungtuppar är nu så pass stora att jag kan se vilka jag vill behålla & vilka som ska få vandra vidare. Så imorgon är tanken att jag ska ge mig på de överflödiga. Jag tycker inte alls det är roligt men jag vet hur man gör, jag har gjort det förut & jag måste göra det själv.
 
Slaktar/avlivar ni era tuppar själv eller låter ni någon annan göra det ?
Exempel... föräldern , sambon , svågern , grannen.
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag slaktar själv! Trist men, men

Kommentera här: