Välkommen Brakel.

Åh nu är dom här , mina efterlängtade Brakel kycklingar kläckta 6 juni 2019. Det blev 7 st av de 9 ägg som låg i kläckaren. De kommer bli Citron i färg och värpa vita ägg som vuxna. Jag hoppas på bra fördelning hönor och tuppar. Värmen i kläckaren var behagligare än kylan i hönhuset, kanske sätter jag in en extra värmelampa om jag tycker de ser ut att frysa ikväll. Det tog inte lång stund innan de var igång och letade efter mat och dricka.
 
Se och njut av bilderna på de små rackarfjunen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Hej:

Har du några dvärg maraner, kycklingar eller ägg till salu ? Mvh Weronica
Du kan maila mig på [email protected]

Svar: Hej Weronica, det finns ingenting att erbjuda av dvärg maraner för tillfälligt. Mina hönor har gått utan tupp :)
Anna Gunnarson

2 Anonym:

Hej
Har du fortfarande Brakel?söker avelsägg
Mvh Ingela uhlås

Svar: Hej Ingela, jag har 5 st hönor men ingen tupp. De går i min blandras grupp. Mvh Anna
Anna Gunnarson

Kommentera här: