13 April

Fredag är början på helgen, sista arbetsdagen för de som jobbar mån-fred. Mig kvittar det eftersom jag arbetar obekväma tider. Men iallafall så är det något speciellt med lediga helger.

Har farit runt på ärenden under dagen , varit hemma om en runda och när vi skulle iväg igen fick vi en söt liten påhälsning. En väldigt kelig kissemisse. Synd hundarna inte gillar katter, inte ofta vi får sådana sötnosar på besök. De blir bortskrämda och springer härifrån som raketer! Hade varit bra om de kunde fått stanna kvar lite och jaga möss och råttor.
 
 
En annan sak, herre min gud vad det tar tid att plantera om allt man sår. Har under delar av dagen planterat om all tomat och paprika jag odlat. Fönsterkarmar osv är nu fulla med plantor. Ingen brist på krukor men brist på vattentäta underlägg till alla krukor. Man får vara påhittig och ta vad man har. Skomattor i plast är ett bra hjälpmedel men de får inte plats i alla våra fönster.

Efter ett facebook tips så körde vi iväg till Hallongården för att hämta krukor som de skänker bort. Många är trasiga uppe i krukan men de fyller sin funktion så jag haffade åt mig en hel del. Tänker att det kan vara bra att ha. Stora höga krukor, perfekta till mellan plantering av exempel tomater, hallonskott, vindruvsskott osv. 

 
Nu ikväll har jag ägnat mig åt att plantera om det sista som jag inte hunnit under dagen, Rosenskära. Första året jag driver upp denna blomma. Ska bli fint att plantera i trädgården.
 
 
Önskar dig en trevlig helg!

Kommentera här: