Ännu en flytt.

Sedan jag flyttade in min Isbar grupp till stora gruppen jag plockar matägg från så har den ena av två tuppar blivit mobbad och betet sig konstigt åt. Han var nära att möta yxan men fick lite tid på sig först som tur är. Han blev bättre av att flytta ihop med min höna och tre kycklingar. Det blev lugnare för honom där och dom kom bra överens. Lite stirrig var han när jag var intill men hans konstiga beteende finns inte kvar. 


Idag fick han flytta till ett nytt hem och ska få nya hönor att rå om. Roligt när någon annan vill ge djur en andra chans och jag hoppas det kommer gå bra för honom.

Jag hade aldrig kunnat placera honom tillsammans med de gänget som han kom från. Det hade blivit samma visa igen.

Till samma ställe flyttade även de sista 2 dvärg kochin hönorna samt den blå koppar maran tuppen och en tillhörande höna.

Kommentera här: