Vatten

Mitt gamla vattensystem som gick till 3 boxar är inte i bruk sedan långt tillbaka. Det hade förmodligen kommit skit in i slangen som satt stopp på flödet till kopparna så jag rev ner hälften. I hopp om att ta tag i det igen har jag låtit resten sitta kvar då det ändå inte varit ivägen. Men idag åker det väck!
 
 
 
Efter att jag sökt runt på olika hemsidor i hopp om att hitta den perfekta vattenautomaten så gav jag upp. 
 
Igår köpte vi en matavfallshink som är i tjockare material än vanliga hinkar. Tejpade för handtagen för att inte smuts och damm ska flyga i och gjorde nya hål för rep att hålla hinken hängandes.
 
 
Borrade hål för vattenkoppen och vips blev det en vattenautomat. Men som vanligt när vi fixar med vattenkoppar så läcker det. Vad sjutton gör vi för fel? Det kan väl inte enbart vara hemma hos oss de läcker? Men efter några packningar , fix och trix så slutade det läcka och nu hänger den ena hönsboxen, hos maranernas på bild ovan. Fungerar det som jag vill så skapar vi fler med 2-3 koppar på till de andra boxarna också.
 
 

Kommentera här: