Fjäder planer för 2019

16 december startade jag kläckaren igen, målet är en framtida grupp med Brakel (vita ägg).  Jag brukar inte vara glad för att köpa ägg med posten men eftersom ingen i min närhet hade några ägg att erbjuda mig så fick det bli så. Av Tolv köpta ägg fick jag Fjorton levererade från en snäll säljare. Två var tyvärr trasiga vilket för min del inte spelade någon roll. Det visade sig senare att Två ägg var sönderskakade, det utvecklades inga bebisar. Nu idag har ytterligare Ett ägg avstannat och dött. Det betyder att det endast är Nio ägg kvar i kläckaren som vi får fortsätta hålla tummarna för.

 

 
 
 
De bruna äggen från våra egna höns och var tyvärr inte befruktade.

Kommentarer:

1 Madde:

Tycker det är så fräckt att man kan skicka dem med posten.

Svar: Det gäller att packa bra med ordentlig stötdämpning och äggen i stabilt läge så de inte far rundor i lådan och äggkartongen. :)
Anna Gunnarson

Kommentera här: