27 september 2017

Hösten är kommen , tur det inte regnar för det är så himla tradigt. Kvällarna är mörkare och också mysigare. Älskar att kunna tända en massa ljus här och vart. Lite höstblommor är planterade och det är snart dags att ta in de andra blommorna för övervintring - pelargonerna och min änglatrumpet.
 
 
 
Kläckaren är fylld igen, enbart med gröna fina Isbar ägg, hoppas på bra befruktning. Sista kläcket blev inte så jätte bra, men de har precis börjat värpa så det kanske beror på det. Nu när vi går mot kallare tider kan man lika bra värma upp hönshuset med värmelampor till kycklingar :) Sen när våren kommer så har dom växt upp och börjar värpa.
 
 
 
Jag hade en plan att behålla en grupp med Blommehöns men nu känner jag mig osäker på om jag ska behålla dom eller inte. Vi får se vad som beslutas längre fram. Dom är inte ivägen i nuläget så jag har tid på mig att fundera. 

En annan fundering är att sälja av lite av mina vuxna hönor i matäggsgruppen för jag har en massa unghöns som snart börjar värpa och flocken börjar bli förstor. Många beslut att fatta framöver. 
 
♥ Anna 

Kommentera här: