Fredagen den 13.e

Vi startade dagen hemma hos en familjemedlem till mig. Med oss hade vi en super god morotskaka till kaffet. 

 
Iväg på ärenden kör vi förbi ett gäng fårskallar & ser att en står med huvudet utanför staketet. Det såg alltså ut som att den satt fast så vi kände oss tvugna att checka läget. Men den lurades bara! "Bääää"
 

Sista stoppet på vägen stannade vi och köpte pumpor på en gård , wow vilket mysigt & fint ställe. Dit åker jag gärna igen, vilket det nog blir snart eftersom jag ångrat mig , jag skulle köpt de där små jag stod & velade över. 
 

Nåväl , dessa 3 får pryda infarten tillsammans med silvereken & ljungen i vårt däck. Ska införskaffa en ljusslinga eller en lykta. Dock får jag nog googla lite för jag funderar över en utomhus lykta som har lampa som drivs av batteri & solljus. Ingen som har något tips?
 
 
Ursäkta över den dåliga kvaliten på bilderna tagna med mobilen. Trevlig helg.
 

Kommentera här: