Den ständiga frågan ..

Jag får väldigt ofta frågan " Hur många höns har du ? Har du många? " Jag himlar lite lätt med ögonen eller kanske lyfter jag på ögonbrynen och tar ett djupt andetag, för att sedan svara trevligt på den fråga som för mig är väldigt vanlig. Vad svarar jag då ? Jadu som läser, det är lite olika. Ibland svarar jag "50 st kanske eller nej nu ljuger jag nog , där är förmodligen fler än så , jag vet inte riktigt." Eller så svarar jag " Alldeles förmånga! " Eller . " Jag har så många att jag inte orkat räkna dom ". Eftersom det intresserar så många så ska jag nog försöka ge mig på och räkna dom , allihopa, stora som små. Det vore mycket lättare för mig att bara kunna svara med en enkel siffra, exempel " 43st. " Ett ordentligt svar liksom, ja nu har jag bestämt mig , fram med miniräknaren ikväll !
 
Du som har höns , har du koll på exakt hur många du har?  

Mobil bilder
 

Kommentera här: