Diareé eller ingenting alls.

Wilma , mitt stora hjärta. Hon som haft diareé i 4 dygn och nu inte har bajsat på 1,5 dygn. Alltså, man blir ju orolig oavsett ! Så nu går vi i väntans tid på att hon ska bajsa så vi kan se hur det ser ut. Hon har inte fått så mycket mat dessa dagar så kanske beror det på det, enbart små portioner åt gången. Pro-kolin har vi slutat med eftersom avföringen avtog igår fm. Hon sov gott i natt vilket är skönt. Men nu är det bajs vi vill ha (konstigt nog) och helst utan blod. Hon äter och dricker och kissar som vanligt så något positivt är det iallafall. 

Jag har försökt att rensa bland mina saker utomhus. Lite ska slängas och lite ska sparas tills nästa vår. Verktyg ska plockas in så de inte förstörs. Hönsen extra vattenautomater och sådant ska diskas av och läggas i torrt förvar. Imorgon är tanken att det ska bli klart och då påbörjas storstädnigen i boxarna , en efter en. Gud så tråkgt! Är nog hög tid att gå igenom djuren också, vissa ska säljas och jag har lite dålig koll på ålder, ras och antal så det ska redas ut innan annonsering..

Min blomme tupp och ett gäng koppar maran hönor på bild ( dessa ska sparas )
 

Kommentera här: