Mina tankar kring fågelinfluensan.

Jo igår när skyddsnivån sänktes till nivå 1 blev det en löpeld i fjäderfä grupperna på Facebook. Väldigt många sprang raka vägen ut till hönshusen & gårdarna för att släppa djuren fria. Underbart ! Men ....
 
Jag tror jag avvaktar ett litet tag till. Iallafall med att släppa dom fria här hemma. De får givetvis komma ut i sina hönsgårdar nu, där har jag plåttak som skyddar mot vilda fåglars avföring iallafall. Tänker att nu när dom flesta släppt ut sina djur är det en "risk". Om fågelinfluensan finns kvar så är nya flockar sjuka om en vecka och då lär vi förhoppningsvis få veta det om ett par veckor. Ja jag kanske är lite nojig men det vill jag vara ett tag till faktiskt.
 
I Finland måste man hålla sina höns inomhus fram till 31 maj. Läs mer här om du vill . Konstigt att man har så olika regler när länderna vi bor i ligger så nära.

Hur tänker ni ?
Har ni släppt ut era fria ?
Oroar ni er inte?

Kommentera här: