Nakenhalsar

En gång i tiden skulle jag absolut inte ha denna ras. Det var det fulaste, äckligaste jag någonsin sett. Jag var helt emot dom då jag tyckte den nakna fjäderfria halsen skulle vara befjädrad, då ansåg jag det vara en fin höna. Men idag har jag helt och hållet ändrat åsikt. Jag älskar dem fula jäklarna ♥ För man får väl lov att ändra sig ? om man erkänner.
 
 
Deras utseende är kanske inte det vakraste som jag skrev ovan för jag tycker fortfarande att dom är fula men på ett trevligt och roligt sätt. Dom är jätte sociala, lägger stora fina ljusa ägg och snålar inte med det heller. Idag skulle jag inte vilja vara utan dom. Perfekta trädgårdshöns , lagom i storlek för att vara en stor hönsras. Har till och med haft en höna som lagt sig och velat ruva. Jag gav henne aldrig några ägg och tog dagens skörd så hon har nu tröttnat. Leta efter mat i trädgården är dom också bra på och det är knappt lönt att vara rädd om sina blommor. Dom är så söta när man kommer runt hörnet på vårt hus , då kommer hela flocken springandes emot oss och är nyfikna om vi har något gott att bjuda på.
 
Nu i efterhand tänker jag: Vilken tur jag fick de där äggen av mina vänner för annars hade jag aldrig ändrat uppfattning. Jag hade aldrig fått för mig att köpa avelsägg från denna ras, jag var verkligen helt emot nakenhalsarna.
 
 
 
 

Kommentera här: