Vad gör ni med era överflödiga tuppar?

Ofta (varje dag) ser jag facebook annonser med tuppar till salu. Inget fel med det ! Klart man ska sälja sina tuppar. Det försöker även jag att göra - antingen till liv eller slakt , får den rätt hem kanske jag till och med skänker bort den.
 
Oftast sparar jag inte på mer än renrasiga tuppar som är så pass snygga att jag tycker det är synd att avliva dom för att jag själv tycker de skulle passa bra i avel hos någon annan som eventuellt kan vara intresserad. 
 
Men tillbaka till annonserna , ofta är det blandraser som säljs med texten "endast till liv". Alltså de söker nya hem där de får leva vidare lyckliga i alla sina dagar. Så himla trevligt. Men är intresset egentligen stort för dessa tuppar? Jag har nästan alltid svårt att göra mig av med mina renrasiga , hur blir folk av med sina tuppar undrar jag nu. Tips önskas: Bästa annonserings platsen?

På bild : Min gamla Dvärg Wyandotte tupp som inte bor kvar här nu.
 

Mitt tredje kläck för i år fick jag 18 tuppar och 10 hönor , mestadels blandraser. Alla 18 var jag såklart tvungen att avliva, eller nej inte jag själv för jag fick hjälp att avliva dom. För vem vill ha 18 tuppar som galer om man inte bor mitt ute i skogen, utan grannar, i ett väl isolerat hus.

Jag har inte plats att föda upp och slakta själv vilket kanske en del av er har. Köttet ska vara så mycket godare än det i affärerna. Vad gör ni med era överflödiga tuppar? 

♥ Anna

Kommentera här: