Vad tycker du är roligast med att ha höns?

Jag tycker sällskapet. Att ha hönsen frigående och de kommer springande så fort man visar sig. De undrar givetvis om man har något gott med sig som rester från middagen eller lite bröd kanske ? Pillar man i trädgården är dom där och studerar direkt. Glömmer man stänga grinden till baksidan hittar man dom inne i huset. Vi har satt upp staket för att hönsen ska stanna på en del av tomten och hundarna är på en annan när hönsen går fritt. De hoppar gärna upp på fönsterbläcket och fångar ens uppmärksamhet för de är nyfikna vad vi pysslar med inomhus, speciellt i köket.

Annat som är roligt med höns är - att plocka in färska och fina ägg med olika färger på skalen. Olika hönsraser lägger olika färg. - Man kommer i kontakt med hur trevliga människor som helst som delar samma intresse. Jag har funnit underbara vänner genom hönsen. - Ja även denna listan kan bli lång ..
 



Frågestund, ställde frågan i rubriken på
facebook och fick nedanstående svar.
Vi verkar vara överrens om att sällskapet är det bästa , de ger oss en lugn och fridfull stund i vardagen.

"Roligast var nog att sitta i hönsrummet och studera dom  En del smartare än andra  
Kläcka kycklingar var också kul alltid spännande och se vad det blev för färger "

"Jag har ett stressigt jobb. De hjälper mig att varva ner. Att sitta och titta på deras små hyss i trädgården och deras sociala samspel är bättre än terapi. Jag älskar och ta med mig en kopp kaffe och sätta mig på trappen och bara titta. "
 
"Att se hönstanterna komma springande i full fart när dom ser att man är på väg till hönshuset."
 
"Det dagliga bemötandet👍🏼
Underbara varelser,vad vore livet utan dom i det?!
"

"Studera dom, sitta och kolla dom och se hur olika individer dom är fast dom är av samma ras ."
 
Tack för era svar ♥

Kommentera här: