Sticker i näsan.

Jag tror jag smäller av. Imorse var det dags att ta av bandaget från Nitros tass och det var det äckligaste jag luktat på väldigt länge. Nästan så stanken sitter kvar i näsan fortfarande. Jag kan inte förstå att dom säger att vi ska låta bandaget sitta i 2 dygn innan det tas av men men. Fick sköljt av lite med klorhexidin och sen på med en vanlig strumpa så det kan luftas. Tratten hatar han och blir riktigt sur när han har den på sig. Smärtstillande får han 2 gånger om dagen, tablett med leversmak som slinker ner bums så jag antar den är god. 

När vi går ut ska han ha plastpåse över strumpan så det håller sig rent. Nitro avskyr plastpåsen, först och främst för att den prasslar och sen är det obehagligt att gå med den så i gräset. Han vill knappt göra nr 2 men med lite övertalning fixar han det efter en stund. 

Ska se om jag kan ta en ny bild på såret ikväll när vi bytar stumpar så jag kan visa hur det ser ut. Det var inte läge för det imorse. 


Kommentera här: