otur.

Vårt lilla hjärta aka Nitro skadade sig i lördags, sent på kvällen. Han jagade en kanin på asfalten och var på väg ifrån oss när vi hojtade efter honom för att han skulle vända. Detta resulterade till mer eller mindre en tvär vändning och en knäckt klo.  



Efter massor av minuter i telefonkö till tre olika veterinärer så kunde jag med bättre samvete avvakta precis som alla de tre sa till mig. " det är inget akut som behöver åtgärdas idag om han inte besväras av det " Nej han har inte sagt ett ord eller visat något och har använt tassen som vanligt. 

Igår morse var jag på telefonen direkt när vår veterinärklinik öppnade för att få en tid vilket jag fick redan en timme därefter. Toppen sa jag och vi var på plats bokad tid. En spruta i rumpan ville han inte ha så en extra personal fick komma och hjälpa oss hålla rumpan på plats så han kunde sövas. Min duktiga kille ♡ somnade så gott efter en stund och lite mys på golvet. Man måste ju kämpa emot lite först innan ögonlocken blir alldeles för tunga.





Väl sovande så kom de och hämtade honom på en brits och jag fick sätta mig och vänta i väntrummet tills jag hörde "ägare till Nitro". Det gick snabbt att ta bort den knäckta klokapslen och rengöra det som fanns kvar. Fick lite info och lilleman skulle bara vakna till liv innan vi fick åka hem en timme efter ankomst. 


Någon blev väldigt glad över att se mig och när jag sa att vi skulle åka bilen ställde han sig upp dirent men var så groggy att han la sig lika snabbt igen. Vi pratade en liten stund innan vi lunkade ut till bilen och jag fick bära in honom. Tur vi har nära och kunde köra bakvägen hem.


Dagen igår gick väldigt bra. Han var smärtlindrand med medicin och lokalt vid klon. Han ska ha bandaget i 2 dagar sen ska det plockas av och då ska han ska gå med strumpa inomhus & plastpåse utomhus för att skydda såret. Smärtstillande i 6 dagar och återbesök nästa måndag. Tvättas ska det göras vid behov med klorhexidin som jag också köpte hem. Det blir nog bra detta till slut. ♡ 

Kommentarer:

1 Marie :

Stackare :) Hoppas han mår bättre nu

Svar: Jo det är väl helt ok. bara lite besvärligt för oss alla.
Anna Gunnarson

Kommentera här: