Wilma ♡

En uppdatering om Wilma

Natten har gått bra. Det tog en stund för henne att komma till ro i inhägnaden av kompostgaller. Mycket oro pga tratten. Jag tog ner hennes korg i plast med dynan och den var hon inte alls bekväm med att ligga i. Hon blir som en staty när tratten slår emot gallert eller korgen så korgen åkte bort och dynan fick läggas på golvet brevid madrassen. Ändå la hon inte sig så jag fick lägga mig hos henne en stund tills hon kunde koppla av och komma till ro. 

Nu på morgonen när vi vaknat har hon ätit en hel portion och druckit, så allt är som det ska. Jag var orolig igår för hon kissade inte förens sent på kvällen. Men bajsade gjorde hon ganska tidigt, på första rundan ut efter att vi kommit hem.

Jag har även öppnat upp så hon kan gå på större yta om hon vill - ut i trapphallen. Har täckt för så hon inte kan springa upp i trappan såklart.

Senare ikväll ska vi dra bort omläggningen på magen och såret ska tvättas vid behov. Medicin har hon fått och ska ha 2 ggr om dagen. 


Kommentera här: